Halfwild mannen: Maki, Toekan, Bizon °18 april 2014

Nesten en andere rittens jonger dan 6 maanden staan in dit subforum. Ook ratten die op zoek zijn naar een meter/peter staan hier. Dit subforum kan door gasten gelezen worden.
Hjördis
Opvang
Ratten: 6m
Geboortejaar: 1991

Halfwild mannen: Maki, Toekan, Bizon °18 april 2014

Berichtdoor Hjördis » do 29 mei 2014, 18:22

Deze 3 halfwilde mannetjes verblijven momenteel bij Hjördis in Diest, maar zullen verhuizen naar Kim in Leuven.
Ze mogen geadopteerd worden van zodra ze 5 weken oud zijn en voldoende wegen (100g+), ook pas na 10 dagen observatie, dus vanaf 2 juni 2014

Achtergrond
De halfwildjes met namen in het thema 'wilde dieren' zijn allen kindjes van Maxie en Mieke. Maxie is een oud ratje dat een hele tijd geleden werd aangekocht in een dierenwinkel. De baasjes vonden haar maar zielig alleen, en kochten er een mannetje bij (...). Natuurlijk waren er al snel rittens. Hiervoor hebben de baasjes een thuis gevonden, en ze hielden Maxie en haar dochtertje Mieke.
Maxie en Mieke werden later in het tuinhuis gezet. Het deurtje van hun (te) kleine kooi was wel kapot.(...) Maxie en Mieke verlieten het kooitje niet, maar er is wel iemand op bezoek gekomen... en zo kwamen de halfwildjes ter wereld.

Ze werden binnengebracht in de opvang op een leeftijd van 5 weken. Een week eerder zijn we bij het baasje geweest om de geslachten te scheiden en de mama's te laten testen.
De mama's werden getest op leptospirose (negatief!) gezien het contact met een wilde rat en werden behandeld tegen luis/mijt/vlooien.

Beschrijving
Eerste algemene indruk :) :
De halfwildjes zijn over het algemeen tammer dan we hadden verwacht. Ze hebben jammergenoeg de eerste belangrijke weken niet veel aandacht gekregen en zijn erg bang en schrikkerig. Sommigen durven happen bij het opnemen. Je houdt hen het beste dicht bij je in een buikzak of in je trui, want de meesten zetten het graag op een lopen :P Er zijn er een aantal bij die zich makkelijker laten oppakken en wel nieuwsgierig zijn, en zich laten aanraken. Het is natuurlijk wel moeilijk hen te onderscheiden, dus een individuele beschrijving volgt wanneer ze in kleinere groepjes naar hun opvanggezinnen zijn verhuisd :)

Update 26/05 (door Hjördis)
Vanavond heb ik de rittens uitgekozen die morgenvroeg naar Kim zullen verhuizen. :)
Ritten 1 is een losser ventje. Hij liet zich vlot opnemen en bleef ook stilzitten toen ik foto's van hem wilde nemen. Natuurlijk blijft hij een halfwild rittentje dat amper handen heeft gezien, laat staan opgenomen is geweest. Na een tiental seconden begint hij dus wel tegen te pruttelen. Toen ik hem terug wilde zetten bleef hij nog even op de hangmat zitten en keek even. Een aaitje kon er ook nog even af. :)
Ritten 2 is een wat schuchter beestje, maar hij laat zich opnemen. Maar ook hier weer telt het dat het nog steeds een halfwildje is. Na 10 seconden wilde hij wel duidelijk weg en in de kooi spurtte hij ook weg.
Ritten 3 is een bang ventje. Toen ik mijn hand in het hoopje ritten stak voelde ik een beetje en dat kwam van hem. Kim wilde graag een banger ventje (voor klikkertraining) dus hij werd hiervoor uitgekozen. :) Van dit ventje heb ik geen foto, het was al een hele klus om een streepje op zijn staart te krijgen. hihi

Foto's

Ritten 1:
Afbeelding

Ritten 2:
Afbeelding
Lafayette, Sam, Aedán, Marlin, Gill, Chocolate, Nemo, Bubbles, Lotus, Amadeus, Stardust <3

Hjördis
Opvang

Re: Halfwild mannen: Maki, Toekan, Bizon °18 april 2014

Berichtdoor Hjördis » do 07 aug 2014, 10:58

Deze ventjes zijn ondertussen gecastreerd! :D
Lafayette, Sam, Aedán, Marlin, Gill, Chocolate, Nemo, Bubbles, Lotus, Amadeus, Stardust <3

Tenmashi
Captain Spamrat
Ratten: 10m14v
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » di 09 sep 2014, 16:37

Hoe is 't met deze castraatjes? :)
Afbeelding Afbeelding
Bommel, Ciske, Dex, Doctor, Elrond, Eomer, Fenris, Flowix, Gregory, Grissom & Brennan, Deb, Donna, Rapunzel, Elwynn, Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Io(rek)

Hjördis
Opvang

Berichtdoor Hjördis » do 16 okt 2014, 17:49

De jongens verblijven momenteel bij enkele metekindjes en een opvanger in een groepje.
Ze zijn nog steeds op zoek naar een thuisje!

Tenmashi
Captain Spamrat
Ratten: 10m14v
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » di 16 dec 2014, 14:46

Hebben deze schatjes al een thuis gevonden?
Afbeelding Afbeelding
Bommel, Ciske, Dex, Doctor, Elrond, Eomer, Fenris, Flowix, Gregory, Grissom & Brennan, Deb, Donna, Rapunzel, Elwynn, Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Io(rek)

Terug naar “Nesten en rittens”